November 1, 2021

Har du råd att anställa fel medarbetare?

En felrekrytering kan kosta arbetsgivaren mellan 250 000 kronor och en miljon kronor, alltså får det inte bli fel. Tiden är utan tvekan den mest värdefulla resursen i en rekryteringsprocess, här finns inga genvägar eller steg du kan hoppa över för att spara tid. En felrekrytering kan även leda till att ditt varumärke skadas och mycket energi och kraft går förlorad i organisationen. Som företag är det lätt att tänka att det är en kostnadsbesparing att göra jobbet själv men i snitt tar det ca 100 timmar att rekrytera en ny medarbetare, så varför inte låta oss sköta jobbet till dig?

TopHuman har 15 års erfarenhet inom rekrytering och hundratals lyckade uppdrag i bagaget. Vi erbjuder hela eller delar av rekryteringsprocessen, där vi utgår från era behov och önskemål.

När du väljer att anlita oss tar vi ett helhetsansvar över hela processen och vårt enda mål är att – hitta rätt person till rätt plats. Detta innebär att vi kan ta hand om allt ifrån annonsering och telefonintervjuer till djupintervjuer till psykologiska tester. TopHuman har rekryteringsgaranti på alla våra uppdrag och vi fakturerar först när uppdraget är slutfört.

Vi kan också erbjuda dig att hyra in personal vid exempelvis arbetstoppar, sjukdomar eller semester och på samma gång sänka de fasta kostnaderna. TopHuman kan erbjuda personal inom ekonomi, administration, HR och vård och omsorg.

Hör av dig till oss redan idag på 042 – 22 10 00 eller info@tophuman.se om ni vill veta hur vi kan hjälpa dig som företag eller som konsult.